Tomášovo evangelium je písmo maximálně autentické a je nejblíže originální Kristově nauce! Kým byl pisatel Tomášova evangelia? Můžeme mu věřit?

Tento text vznikl jako výsledek pátrání autora, který upřímně chtěl vědět, jak to bylo s Ježíšem doopravdy a jaké bylo originální Kristovské poselství. Církve nám tvrdí že mají „pravdu“, dokonce kvůli tomu samy sebe prohlašují za neomylné ale právě tohle je soudnému člověku podezřelé! Tak došlo k rozhodnutí ověřit si věci sám.

Ukázali jsme si již v minulém dílu pátrání po původu Tomášova evangelia mnoho vědeckých a archeologických důkazů pro tvrzení, že Tomášovo evangelium je informačním zdrojem Kristu nejbližším. Velice zamlžená je i postava jeho vypravěče a zapisovatele — Judy Tomáše.

Podíváme se teď, kdo je to vlastně ten Tomáš. Zdánlivě banální a nedůležitá otázka… Mohu vás ovšem ubezpečit, že když si nakonec spojíme všechny souvislosti, tak dostaneme další šokující důkaz pro to, abychom mohli tvrdit, že Tomášovo evangelium je maximálně autentické a nejblíže originální Kristově nauce ze všech dokumentů co máme, jako lidstvo, k dispozici!

Nakonec se ještě podíváme, co že je tak OHROMNĚ důležité a podstatné v ORIGINÁLNÍM pravém poselství Ježíše Krista. Co je v něm tak nebezpečné, že mocipáni dodnes tak velmi usilují, abyste tomu nevěnovali pozornost? Proč tak ďábelsky pečlivě vyvražďovali pravé křesťany, nositele tohoto sdělení?

Chcete vědět proč je církev ve skutečnosti ANTI-KRISTOVSKÁ?

Abychom všechny střípky informací mohli správně umístit do souvislostí, zopakujeme si kousek z předchozího článku Vznik Nového Zákona, Tomášovo evangelium z Nag Hammadi v Egyptě — nejblíže k Ježíši. Jde o citaci knihy autorky Elaine Pagels: Gnostická evangelia.

International Committee on Gnosticism, 1956: Henri-Charles Puech, Pahor Labib, and Gilles Quispel

Připomenu šok, který prožíval profesor Gilles Quispel, historik náboženství z holandského Utrechtu, když jako první začal překládat znovuobjevený poklad:


Když [Quispel] přijel v roce 1955 do Káhiry, okamžitě se vydal do Koptského muzea, půjčil si fotografie některých textů z Nag Hammadi a pospíchal zpět do hotelu, aby je rozluštil. Když si překopíroval první řádek textu, Quispel vylekaně a posléze nedůvěřivě četl:

Toto jsou skrytá slova, která řekl živý Ježíš, a která zapsal Didymos (dvojče) Judas Thomas.

Quispel věděl, že jeho kolega H. C. Puech, za použití poznámek jiného francouzského badatele Jeana Doresse identifikoval první řádky se zlomky řeckého Tomášova evangelia objeveného v 90. letech 19. století.

Pozn. redakce: Další odstavec citovaný podle autorky Elaine Pagels obsahuje evidentní logickou chybu!

Avšak nalezení celého textu vyvolalo nové otázky: Měl Ježíš bratra-dvojče, jak plyne z tohoto textu? Mohl by text být autentickým záznamem Ježíšových výroků?


Tolik Elaine Pagels. A my musíme vyřešit tuto novou otázku, nebo spíše omyl Elaine Pagels, abychom se dostali k vysvětlení naší hádanky o autorství tzv. Tomášova evangelia. Takže: Měl Ježíš bratra-dvojče?

Řecké δίδυμος — didymos znamená česky dvojče, aramejsky תומא — Tómá

Při pátrání po oné úmyslně zatemněné postavě jsem ovšem poměrně rychle narazil na chybu v českém překladu knihy Elaine Pagels: Gnostická evangelia… Jde evidentně o něco, co si přimyslela možná už sama autorka, když automaticky předpokládala, že dvojče musí být současně bratr, pravděpodobně věděla také, že Ježíš měl bratra Judu. Prosím tedy vlastníky zmíněné knihy, ať si vezmou tužku a přeškrtnou si toho bratra-dvojče.

V překladu Tomáše na českých stránkách http://gnosis9.net/view.php?cisloclanku=2005010001 je to uvedeno správně, podívejte se na kopii originálu:

Toto jsou skrytá slova, která řekl živý Ježíš, a která zapsal Didymos (dvojče) Judas Thomas (Juda Tomáš) a pravil: Kdo nalezne smysl těchto slov, neokusí smrti.

Je zřejmé že tento výrok ani náhodou neříká komu je Dvojče dvojčetem. Říká jen naprosto jasně, že Juda řečený Dvojče = Tomáš = Didymos zapsal slova živého Ježíše! Tato úvaha Elaine Pagels je prostě kolosálním omylem nebo spíše chybnou spekulací.

Ježíšovi sourozenci Jakub a Juda

James the Just (Jakub Spravedlivý), brother of Jesus, first leader of Jesus christianity movement

K dispozici máme zmínky především o těchto dvou: Jakubovi a Judovi. A je velmi málo známo o účasti těchto dvou Ježíšových bratrů v jeho hnutí. Jak se můžete dozvědět v dalších částech seriálu, není to náhoda, nýbrž výsledek cílené cenzury » Podívejme se nyní, co o těch dvou lze dohledat v oficielních kanonických církevních záznamech. Hezké shrnutí můžeme najít např. u ČT, která vysílala dokument “Ježíšova rodina” natočený BBC, kousek ocituji:


První díl dokumentu pátral po příbuzných Ježíše i jeho širší rodině: Zabýval se jeho sourozenci, rodiči i širším příbuzenstvu. Genealog Tony Burroughs mluvil s odborníky a v zapomenutých pramenech našel jisté stopy, které prozradily, že Ježíš měl velkou rodinu. Kromě Ježíšova rodokmenu se vědci pokusili také vytvořit obraz, jak členové jeho příbuzenského okruhu mohli vypadat. Z bádání vyplynulo, že Josef byl ženatý už předtím, než se seznámil s Marií, a že někteří Ježíšovi bratři a sestry byli dětmi jeho první ženy. Jakub a Josef byli Ježíšovi nevlastní sourozenci, navíc měl Ježíš vlastní bratry Šimona a Judu

Listy svatého Pavla, jeden z nejranějších a nejspolehlivějších zdrojů informací o učednících, svědčí o tom, že Ježíšův bratr Jakub byl ve skutečnosti učedníkem. Pavel se o něm zmiňuje jako o apoštolovi, což je slovo, které v evangeliích vždy označuje jednoho z dvanácti učedníků. Historik biblických dějin Robert Eisenmann z toho vyvozuje:

Tohle je velmi pádný důkaz, že Jakub nebyl jenom jedním z nejdůležitějších apoštolů, ale patřil mezi ty apoštoly, kterým Pavel říkal „pilíře víry“.

Pozn. redakce: Další nezávislý důkaz o Jakubovi nám dal židovský historik prvního století Josephus když se zmínil o kamenování „Jakuba, bratra Ježíše, který se nazýval Kristus“ (viz Židovské starožitnosti, Josephus, Kniha XX, oddíl 200). Přes snahu toto zpochybnit se obecně uznává, že slovník a styl jsou Josephovy a že se tato pasáž vyskytuje ve všech dostupných rukopisech. Takže — máme další jasný důkaz. A mimochodem, ve skutečnosti byl Jakub prvním vůdcem prvotní církve.

James Ossuary, found in Valley of Hinnom at south of Jerusalem
Ossuárium (kostnice) popsané jménem “James (Jakub), syn Josefa, bratr Ježíše Krista”
James (Jakub), syn Josefa, bratr Ježíše

Přezdívka Tomáš je totéž co Dvojče aneb Juda Druhý

Některé údaje nasvědčují tomu, že učedníkem byl i Ježíšův bratr Juda. Při zběžném pohledu se to sice nezdá být moc pravděpodobné, protože jediným učedníkem jménem Juda v evangeliích je Jidáš, ovšem existují náznaky, že mezi učedníky byl druhý Juda. Juda Tomáš, apoštol, který je známý jako „nevěřící Tomáš“.

Možnost, že by Ježíšovým bratrem mohl být právě tento Juda, Burroughs diskutoval s historikem biblických dějin Markem Goodacrem, jenž studoval významový obsah jména Tomáš v 1. století. Ten říká: „Slovo Tomáš se v evangeliích objevuje na seznamu učedníků. A to je docela zvláštní, protože Tomáš nebylo v 1. století běžné jméno. Takto matky a otcové své syny nepojmenovávali. Je to aramejské slovo, které znamená dvojče. Je to nejspíš přezdívka toho člověka.

Přezdívky jsou v evangeliích užívány pouze proto, aby nedošlo k záměně, pokud mají dva učedníci stejné jméno. Proto Juda, Ježíšův bratr, dostal přezdívku Tomáš neboli Dvojče, aby byl odlišen od staršího učedníka se stejným jménem, Jidáše Iškariotského.

Pokud byl ale učedník Juda Tomáš skutečně bratrem Ježíše, znamenalo by to, že Ježíš měl dvojče.


Tolik citát, který dokonale potvrzuje fakta, která už známe z minulých dílů. Poslední citovaná věta z ČT ovšem obsahuje logickou chybu, kterou jistě snadno objevíte při novém pomalejším přečtení: Totiž, pokud slovo Thomas neboli Dvojče je přezdívka pro odlišení, tak zcela jistě nelze brát výraz Dvojče doslovně, ve významu současného běžného jazyka!! Stejně tak dobře mohla být míněna ve významu Juda Druhý! Nikde není přímo řečeno že by snad Juda byl dvojče od TOHO Ježíše, ne ne. Upozorňuji na to, protože opakovaně různí autoři o tomto spekulují. Možná všichni četli Elaine a nechali se ovlivnit…?

δίδυμος Juda Tomáš

Didymos Judas Thomas, brother of Jesus and apostle of India

Právě jsme si představili toho, kdo zapsal Tomášovo evangelium!

Toto jsou skrytá slova, která řekl živý Ježíš, a která zapsal Didymos (dvojče) Judas Thomas.

BINGO! Tomáš znamená totéž co Dvojče! Našli jsme vysvětlení záhady, která tolik zmátla Quispela i další badatele! Výraz “Dvojče Judas Thomas” lze bez problému interpretovat jako “Judas Thomas” neboli “Juda Dvojče” nebo “Juda Druhý”, jelikož řecké δίδυμος — didymos znamená česky dvojče a to stejné je aramejsky תום — Tóm, resp. se členem תומא Tómá (dříve Teómá).

Později z toho zůstal jen TEN Tomáš. Známe ho jako “nevěřícího Tomáše”. Ale od objevu z Nag Hammadi už bude navždy znám jako TEN Tomáš, který zapsal NEJDŮLEŽITĚJŠÍ EVANGELIUM.

Už jsem snesl tolik důkazů o pravosti a autenticitě Tomášova evangelia… jednoduše není ani nejmenších pochyb o tom, že je to nejspolehlivější zdroj Ježíšových výroků, který máme k dispozici. Další důkazy z dnešního dílu perfektně zapadají do informační mozaiky a jsou dalším nezávislým potvrzením tohoto faktu.

Milí čtenáři, chápete už, proč bylo toto evangelium papeženci pečlivě likvidováno? …a když už v současnosti zásahem vyšších sil vyplulo na světlo světa, pročpak se nám z Vatikánu alespoň vší silou snaží vnutit jeho falešný výklad? Proč asi? Můžete hádat třikrát 😉

Co myslíte, jak spolehlivým zdrojem informací je Ježíšův bratr? Tedy jedna z nejbližších osob?

Praktický Kristův návod pro záchranu člověka a návrat jeho duální duše do Jednoty

Dokázali jsme si autentičnost Tomáše. Nyní se podívejme na Kristovy výroky typu “buďte jako děti, udělejte ze dvou jedno a vejdete do Království” anebo “když dva uzavřou mír v jednom domě”…

Pokud jste, jako většina západní civilizace, od dětství byli programováni lživou propagandou katolické církve a pohádkou o “panenském” zrození vycucanou z prstu… pokud i vaši nevěřící rodiče (v dobrém úmyslu) vám nalili do hlav vylhanou komerční pohádku o kouzelném Ježíškovi, co údajně nosí dárky… tak logickým výsledkem bylo toto: Buď jste stále slepě věřícím, který věří vtipné bajce “o panenském sexu s duchem svatým i o porodu se stále neporušenou panenskou blánou” » a stále věří i největšímu církevním podvodu, který se vám snaží nakukat, že prý vás Kristus spasil smrtí na kříži » Anebo jste si poté — co jste pochopili, že i vaši rodiče mohou lhát — zařadili Ježíše do stejné škatulky jako Rumburaka nebo Gandalfa…

Potom samozřejmě nemůžete chápat KLÍČOVÝ význam následujících Kristových výroků typu:

Tomáš 22. Ježíš viděl malé děti, které pijí mléko. Řekl svým učedníkům: Ty děti, co pijí mléko, se podobají těm, kteří vcházejí do království. Řekli mu: Vejdeme, když jsme dětmi, do království? Ježíš jim řekl: Když z dvou uděláte jedno a vnitřní připodobníte vnějšímu a vnější vnitřnímu a to, co je nahoře, uděláte jako to, co je dole, a když to, co je mužské, a to, co je ženské, učiníte jedním jediným, aby mužskost nebyla mužskostí a ženskost ženskostí, když své oči budete mít na místě svých očí a ruce na místě rukou, nohy na místě nohou, obraz místo obrazu — pak vejdete do království.
Tomáš 22. Ježíš viděl malé děti, které pijí mléko. Řekl svým učedníkům: Ty děti, co pijí mléko, se podobají těm, kteří vcházejí do království. Řekli mu: Vejdeme, když jsme dětmi, do království? Ježíš jim řekl: Když z dvou uděláte jedno a vnitřní připodobníte vnějšímu a vnější vnitřnímu a to, co je nahoře, uděláte jako to, co je dole, a když to, co je mužské, a to, co je ženské, učiníte jedním jediným, aby mužskost nebyla mužskostí a ženskost ženskostí, když své oči budete mít na místě svých očí a ruce na místě rukou, nohy na místě nohou, obraz místo obrazu — pak vejdete do království.
Tomáš 48. Ježíš řekl: Když dva spolu uzavřou mír v jednom domě, pak mohou říci hoře: "Pohni se", a ona se pohne.
Tomáš 48. Ježíš řekl: Když dva spolu uzavřou mír v jednom domě, pak mohou říci hoře: “Pohni se”, a ona se pohne.
Tomáš 106. Ježíš řekl: Když dva učiníte jedním, stanete se Syny člověka. A když řeknete: "Horo, pohni se", tak se pohne.
Tomáš 106. Ježíš řekl: Když dva učiníte jedním, stanete se Syny člověka. A když řeknete: “Horo, pohni se”, tak se pohne.

Zde máte přímo od Krista velmi jednoznačný návod, jak dosáhnout nejvyššího křesťanského cíle! Co myslíte, je snad náhodou, že se církve toto poznání TAK MOC snaží potlačit, zlikvidovat a znevěrohodnit?!

Tušíte už, kdo jsou ti “dva v jednom domě”?

I slepý vidí, že Dominik lže!

Jsme si jisti, že nejklíčovější vyškrtnutá a zlikvidovaná kniha je právě Tomášovo evangelium — právě kvůli jeho originálnímu poselství se jej anti-kristovská Církev pokusila fyzicky spálit a stále pokouší alespoň zpochybňovat! Oblíbená lež církevníků tvrdí, že Tomáš je prý odvozen od jiných (kanonických) spisků a že v něm není nic navíc. Tuto lež můžete vidět např. na webu vira.cz, kde jistý Dominik Opatrný lže jako když tiskne a píše mj. » “Text je dnes zkoumán jako zajímavý historický pramen, a to ani ne tak o Ježíšovi (nedozvídáme se nic nového oproti novozákonním evangeliím)…”.

Zmizíš a budeš “zmizelej”

Dále se sedmilháři samozřejmě odvolávají na své “antikacířské” autory a zapomínají dodat, že díla nesouhlasících oponentů byla církevně jaksi “zmizena” » Dokonale to vystihuje poctivý český historik Josef Češka v díle “Římský stát a katolická církev ve IV. století”. Cituji:

Při práci se spisy křesťanských autorů je ovšem nutno mít stále na zře­teli jejich tendenčnost a postupovat s vědomím, že se až na malé výjimky ztratila díla tzv. heretiků a vůbec příslušníků všech neortodoxních směrů; jejich názory musíme tedy většinou rekonstruovat z toho, co o nich — často zkresleně — uvádějí jejich ortodoxní odpůrci. Rovněž v každém jednání a usnesení církevních sněmů hledáme především to, co měly teo­logické formulace zastřít: politické pozadí a materiální motivaci. Proto křesťanské prameny navzájem konfrontujeme a všude, kde je to možné, hodnotíme jejich údaje v širších souvislostech, známých z ostatních pra­menů. (Josef Češka)

Vážení a milí čtenáři, pěkně vás prosím, zkuste si v klidu domyslet, co znamenají slova poctivého vědce, který na základě stovek historických zdrojů dal dohromady evidentně objektivní analýzu…

Vážně si myslíte, že je to pouhá náhoda, že se „ztratila“ díla tzv. heretiků a vůbec příslušníků všech neortodoxních směrů? A copak asi znamená fakt, že seriózní vědec musí tzv. číst mezi řádky: „v každém jednání a usnesení církevních sněmů hledáme především to, co měly teo­logické formulace zastřít“?!

Praktický návod v současném jazyce

Pokud jde o ten návod, ragauian vám dává praktický postup jak jej aplikovat v současných podmínkách »

A pokud chcete doopravdy pochopit, co se Ježíš Kristus snažil lidem říci, podívejte se na teoretické vysvětlení o tom, kdo je bytost zvaná člověk a jaký je smysl jeho života v těle na planetě Zemi »

Toto jsou skrytá slova, která řekl živý Ježíš, a která zapsal Didymos (dvojče) Judas Thomas. — Tomáš 1. Juda Tomáš řekl: "Kdo nalezl výklad těchto slov, nezakusí smrt."
Toto jsou skrytá slova, která řekl živý Ježíš, a která zapsal Didymos (dvojče) Judas Thomas. — Tomáš 1. Juda Tomáš řekl: “Kdo nalezl výklad těchto slov, nezakusí smrt.”
Tomáš 2. Ježíš řekl: Nepřestávat se svým hledáním má ten, kdo hledá, dokud nenalezne. A až nalezne, bude otřesen a když bude otřesen, bude se divit a stane se pánem nade vším, co jest.
Tomáš 2. Ježíš řekl: Nepřestávat se svým hledáním má ten, kdo hledá, dokud nenalezne. A až nalezne, bude otřesen a když bude otřesen, bude se divit a stane se pánem nade vším, co jest.
Tomáš 70. Ježíš řekl: To, co máte v sobě, vás zachrání, když to vytvoříte sami ze sebe. Jestliže to v sobě nemáte, pak vás to, co v sobě nemáte, zahubí.
Tomáš 70. Ježíš řekl: To, co máte v sobě, vás zachrání, když to vytvoříte sami ze sebe. Jestliže to v sobě nemáte, pak vás to, co v sobě nemáte, zahubí.

 


Literatura:

Krom toho, že se církevníci téměř úspěšně pokusili zničit pravé, původní, originální Kristovo Poznání Pravdy, která osvobozuje, tak aby toho nebylo málo, ještě navíc pokrucují význam toho, co zbylo — jak známo, každý překlad je současně výkladem. Z toho důvodu nelze doporučit katolicky zaujatý nejznámější překlad (POKORNÝ, Petr. Tomášovo evangelium. In: DUS, Jan A.; POKORNÝ, Petr. Neznámá evangelia: Novozákonní apokryfy. 2.) Píši záměrně katolický, i když prof. Petr Pokorný je podle všeho evangelík. Pokud si prostudujete historii vzniku Bible (na které staví žel i protestanté), tak uvidíte, že Bible vznikla na objednávku vládců Říma, stejně jako státní katolická církev. A tato Bible je od počátku produktem cenzury — proto ani protestanté nemají celistvou Kristovu nauku. Bible je katolická, stejně jako v podstatě všechny církve jsou z té katolické odvozené. Peklo na Zemi 🙁

Zaujatá je žel i verze Tomáše z Bibliotheca gnostica.

Silně doporučujeme NEZAUJATÝ
a proto nejlepší překlad zde:

Podrobné rozbory autentičnosti:

Podrobný rozbor cenzury Bible:

Órigenovo dílo Περί ἀρχῶν (Peri archón „O základech“, De principiis) obsahuje nejstarší křesťanský teologický systém. Órigenés tento spis napsal v Alexandrii v letech 202–203. Povšimněte si prosím podobnosti s Tomášovým evangeliem — zde máte před sebou nejvíce autentické zbytky originálního Kristova učení. A přesně proto se církev tak moc snaží obojí zpochybnit a vícekráte se pokusila tyto spisy i fyzicky zničit a spálit!


Tento článek je součástí série Tajnosti církve římské » o necenzurované historii církve: O tom, jak lidstvu bylo Kristovské poselství utajeno i o tom jaké bylo doopravdy. Text je rovněž doplňkem seriálu Dualita lidského bytí » který ono Kristovo poselství rozebírá prakticky.